Det är inte synd om mig, egentligen.

Att sitta på mattelektion med frossa och snor droppande ner på det färdigrutade pappersblocket är inte sexigt ett dugg. Fingrarna stelnar av kyla och runt omkring mig sitter det enbart samhällare. Jag vill verkligen inte vara kritisk eller dömande, men just idag får jag lov att vara det. Framför mig sitter det en tjej med ögonlocken nere vid knäna, rolig människa? Nej. Idag är hon mitt hatobjekt trots att jag egentligen inte sysslar med hat. Det är så kallt ute att havet fryser, havet som jag åker på varje dag och det leder till att jag kanske inte kommer över med färjan i eftermiddag. Jag missade bussen imorse och stod och frös mitt i ingentinget. Jag tror att du har räknat ut att det här en av de mindre bra dagarna i mitt liv. Winnerbäck hjälper mig att må ännu lite sämre <3


Stackars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar